lördag 18 augusti 2012

Svettig knäckebrödsattack.

Jaha. Nu sitter man här i Luleå efter två dagar i fantastiska Boden där inte bara vindrickande har skett utan även sönderslagna knän, blomsterplockning och spökjakt.

Jag tycker ofta att jag finner mig själv såhär; Svettig, nyvaken, osminkad och med bristande livslust. Men! Varje dag lär man sig någonting nytt. Idag lärde jag mig t.ex att jag inte alls kan äta hårdbröd. Jag satt på balkongen i godan ro med ett juice glas och en knäckebrödmacka när Simon, efter att ha plockat smulor efter mig, utbrister "Hur ÄTER du egentligen? Du har ju fan mer macka på morgonrocken än i munnen."
Med vad jag tror är en sur blick frustar jag så smulorna flyger. Simon är inte nöjd.
Titta här bara säger han och tar juiceglaset ut handen på mig "Såhär ser det ut när ett barn äter". Så jag sneglar lite på det halva brödet som flyter omkring i smulform i mitt glas. "Du äter inte ens. Du attackerar. Knäckebrödsattack."
Med ett litet svidande sting av oro flyger en tanke åt hur det ska gå på kräftskivan ikväll om jag inte ens kan äta en macka lagomt glamoröst.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!