söndag 19 augusti 2012

Snus-rage

Jag förstår inte.
Kära snusare; Sluta. Bänkar, bord, stolar, fönsterbrädor, sängbord, hyllor. Alla dessa ställen är det någon disträ person som diskret pillrar ut prillan. Värst är storasyster som ser lurig ut och räcker fram en knyten näve med ett "här" och dumpar antingen snus eller tuggummin i min förväntansfulla hand. Elakt Therese.

Satt uppkrupen i soffan igår och försökte plugga körkort, medans Simon satt bredvid och sysslade med någon avancerad matte som bara såg ut som krumelurer och halva alfabetet. Efter ett tag lägger han armen om mig och klappar hunden som ligger i hans knä.
Och med värme kallar han mig "Sessan". Glad över det jag antar är en komplimang kryper jag lite närmare när han harklar till "Jag menar ju Fiona.." Tack. Tack som fan.

2 kommentarer:

Therese sa...

Haha! Men plötsligt är det ett geléhallon i handen! Eller vad nu träsktroll föredrar... ;)

Sofi Älmeros sa...

Haha, en vacker dag..!

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!