tisdag 28 augusti 2012

Höstoväder och skånska planer.

Jag blir så tantig så fort hösten knackar på.
Med en stickning eller ett broderi i famnen sitter jag och surar vid tv:n med en pissljummen kopp kaffe i handen. Det är dock inte fallet nu. Körkortspluggandet petar mig på axeln och arbetslösheten stampar lite otåligt med klackförsedda skor i golvet, skolorna har ju börjat för alla andra. Nu är det inte tillåtet att driva längre!

Efter ett besök hos Nina ser dock hösten lite ljusare ut. Hon längtar bara till vintern. Till -30 och glittrande, svart himmel och till kyla som lika gärna kan äta ansiktet av en.
Jag längtar inte.
Då uppskattar jag nog hellre höstmörkret. Regnet, tillfället för att tända ljus och dricka te, anledning att använda stickade mössor och tjocksockar. Mysigt.

Planen lyder som följer; Jag tänkte ta mitt pick och pack och hitta jobb i Boden. Flytta ihop med den skånsktalande, glada, fräkniga tösen och då ALLTID ha någon att dricka te med. Vi får väl se hur det går med det!

Nu har jag säkert redan jinx-at det.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!