torsdag 6 september 2012

Rödvin och smarta affärer

Dricker billigt rödvin med söt pojke i fiskarmössa till Bright Eyes - Lover I dont have to love. (  http://www.youtube.com/watch?v=1ZiK6VDqhQ4  )
Stämningen är mysig, trött och absolut trevlig. Med en sovande boston terrier i famnen och så mycket surr i kroppen kan det väl inte slå fel?

Pannan dekoreras av ett plåster då jag skallat en nyuppsatt hylla i min iver att packa väskan.
Dagen har varit fin, fick lifta med en bärningsbil från Jokkmokk och hamnade igen i Luleå, morgondagens planer är att åka cab-bubbla i Boden.

Däremot! Så hände någonting minst sagt oväntat idag, låt mig berätta;
Jag och Simons trevliga vän från Gävle står utanför Systembolaget och röker då en bil ställer sig i parkeringsfickan bredvid vår (ingenting oväntat än så länge.)
Dörren till den nyparkerade bilen öppnades och en man i 60-års åldern berättade för mig att jag har vackert hår. Det rödaste han någonsin sett.
Jag tackar och bockar, med gårdagens hemläxa i tanken, sedan sätter jag mig i bilen då jag hör gubben prata med min nyfunne, bekanta, Simons vän Gustav.
"Hur mycket ska du ha för den rödhåriga?"
"Va?"
"Hur mycket ska du ha för rödtotten? Jag antar att det är din flicka"
Ett halvnervöst skratt senare svarar Gustav "Neej, det är min kompis.. Här kommer han!"
Med en handvinkning åt Simons håll upprepar gubben frågan och jag skrattar med ansiktet tryckt mot hundens nacke.
"Hur mycket ska du ha för rödtotten?"
"Hur mycket är du villig att ge?"
"Ett par tusen åtminstone."
"Njae, hon är ganska billig i drift.."
Här stänger jag öronen och funderar på hur man borde hantera situationen. Ett par minuter senare kommer Simon tillbaka in i bilen, säger att han sålt mig och kör flinandes därifrån.
Jag är ställd. Borde jag vara smickrad eller skämmas?

Jag ber om ursäkt för möjliga stavfel. Vinet kryper åt huvudet. Nu; möjligtvis mer vin och bastubad.

Puss.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!