lördag 27 oktober 2012

En svängom med en konserverad fågel

Sitter och fryser i köket med ett hårband av IKEA-plast. Pappa och Mattias sitter och svär åt skrivbordsstolen Torbjörn som ligger utspridd i bitar.
Jag är trött och luktar lite illa. Kläderna är inte bytta men använda under krogkväll. Jag borde fräscha upp mig. Eller rätta; jag ska fräscha upp mig. Bara inte just för tillfället.
Gårdagen spenderades tillsammans med fina Buckel, hennes konserverade fågel Jon och två flaskor rödvin med träsmak.
Det var trevligt. Vi fick sedan skjuts till Gästis av en väldigt sympatisk norrman och väl där var det folk, skratt och fylla. För att uttrycka det som Buckel gjorde imorse "Jag blev fucking shitfaced".
Oglamoröst slöseri på både hjärnceller och pengar? Ja. Men det var fruktansvärt angenämt.
Jag fick inse den svåra vägen att jag inte alls kunde dansa då Zacke suckade uppgivet med ömma tår. Men jag försökte! Jag gjorde verkligen det kära vänner. Till någonting i dansbandsklassen och tillsammans med ett gäng i övre medelåldern. Det var magnifikt.

Godkväll.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!