måndag 14 januari 2013

Förberedelser för Arvidsjaur

Körkortskursen är nu bokad. Nästa steg är att boka in mig på det billiga, rekommenderade vandrarhemmet "Silvercross 45" 150:-/natten, på villkoren att jag inte åker hem under helgerna.

"Ett trivsamt vandrarhem med trevlig atmosfär" Låter inte helt illa.. Konferens - Rastplats - Galleri Lägergård - Katolsk kyrka.. Wait, what? Det var oväntat.

Jag fortsätter läsa presentationen;
"Här möts det andliga och ibland helt oförklarbara med fysisk upplevelse av det konkreta och nära.
Här finns plats fritt skapande konst men också för strukturerade möten och aktiviteter.
Här kan både kropp och själ få sitt.Här kan vi alla mötas i nuet med sikte mot framtiden men hämta kraft från årtusendens erfarenheter."
Jag kanske bara är en sådan som ser glaset halvtomt och som uppväxt ateist inte riktigt förstår.
Men jag är lite avskräckt. Varför? Är det för att det enda jag minns från religionslektionerna var avlatsbrev, en stenrik påve och motarbetande av kvinnliga präster?
Jag är utanför min komfort-zon. Jag förstår inte det här.

Kanske är det inte så annorlunda, kanske mina framtida tillfälliga-hyresvärdar inte är så illa. Jag är ju trots allt inte rädd för katoliker, bara fanatiker.
Jag packar och ber en tyst bön till vilken gud som än lyssnar om att inte hamna i "Maria himladrottningens kapell". Jag skulle bli alldeles för obekväm av hennes allvetande blick.




4 kommentarer:

Viktor sa...

Jag undrar om Kristna vandrarhem är en "grej". Innan jag fick min lägenhet i Skellefteå så bodde jag på något kristet vandrarhem. Inte så illa - man fick sitt eget rum iallafall.

Therese sa...

D-d-d-du MÅSTE komma hem igen sen... Bara dom inte "sektar" tag i dig där med en massa katolska löften :O

Sofi Älmeros sa...

Man vet aldrig! Kanske du har en poäng. Tåls att undersökas.

Sofi Älmeros sa...

Kanske jag blir en bättre mäniska efter att ha snabbkonverterat? Och man vet aldrig, kanske ramlar in i en undergångssekt som faktislkt har rätt. 10poäng för evig frälsning (woho!)

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!