torsdag 6 december 2012

Diskbekymer.

Jag har nästan dygnat inatt och sitter nu och väntar på att tröttheten ska hinna ikapp. Jag säger nästan då jag faktiskt försökt sova och lyckades med det mellan 21.00-23.30. Efter det bestämde sig John Blund för att det var färdigbesökt hos mig och jag fick ligga och föra långa monologer med mig själv ända det fram till Ninas larm ringde 04:30 och jag fick en möjlighet att störa någon annan.

Idag verkar bli en dag då jag går omkring och känner mig lite vuxen. Jag har på mig glasögon och en lång kofta som saknar lite knappar men som nästan skriker "Hejdu, här är det någon som sköter sitt jobb som biblotikarie så väl att hon inte har tid med nya kläder."
Tillsammans med mina grönsnörade, slitna kängor säger dem dock bara "Jag har inte råd med nya kläder." Som nu råkar vara mer sanningsenligt. Men detaljer, detaljer!

Egentligen bloggar jag bara för att förhala diskningen. Både Jila och jag har sagt att vi gör det så att stackars Nina för en gångs skulle får slippa. Problemet är att vi sagt det så länge nu att den vuxit sig till ett smutsigt porslins- och bestickberg. Och Jila sover.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!