måndag 17 december 2012

Duschbekymer

Upptäckte för någon dag sedan att julen närmat sig med stormsteg bakom min rygg. Helt plötsligt var det avsnitt 15 i julkalendern, det var bara 3 dagar till storasysters födelsedag och själva julafton väntade lurande bara 9 (!) dagar bort.
Just därför har mina sista julklappsinköp gjorts idag.

Det slog mig också när jag låg i soffan med Nina och skrek åt Harry Potter-tvspelet att jag inte duschat på ett par dagar. Ja. Det fick bli mössa, wunderbaum och skor på medans jag fann orken till självtvagning.
Och jag förstår mig själv.
Jag sitter nu drypande blöt och frusen med droppande hår och torra ben. Det enda den här duschningen har gett mig, förutom nu en renare kropp, är problem.

Munstycket är nämligen löst vilket orsakar att hälften av vattnet sprutar åt helt andra håll än menad riktning. Avloppet är felbyggd och golvet lutar så att jag fick ägna mestadels av tiden med att skrapa upp vatten som runnit ut över golvet och som kronan på verket visar blandaren tydliga tecken på bipoläritet. Jag hittade precis på det ordet, jag vet inte hur man böjer "bipolär". Förlåt.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!