torsdag 23 oktober 2014

Jag har en gul tröja, det är då inte skitsnack.

En gång i tiden var det en tjej som kallade mig för solstråle. Det är en kommentar som fastnat, då hon fortsatte meningen med "Ibland är du så glad att du gör ont att titta på."

Jag funderade då om det på något sätt skulle förstärka effekten, nu då jag bar gult. Rebecca sa en gång till mig att jag såg ut som senap i min gula kofta. Det gick tydligen inte för sig, då "Ingen vill väl ha Sofi på korven." och min älskade syster skrattade, lite för hjärtligt, när vi gick förbi blomman Gul fetknopp. 
Så jag misstänker att jag är djupt nere i gult-är-fult-träsket.

Men å andra sidan så har museet i mina hemtrakter skaffat sig en "Gissa bajset"-hörna, inkluderande människo-sorten. Och jag hoppas för allas skull att det inte är äkta vara som belyst visas fram. Men är det inte det så måste någon ha anställts för att efterlikna detta.
Just denna tanke gör mig lite, lite gladare.

Någonstans där ute så finns det en konstnär som har arbetat med att skapa bajs.
När jag tänker på detta så är jag nog, i alla fall, så skadeglad att jag gör ont att titta på.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!