fredag 23 augusti 2013

Banankartonger och cigarettbrist.

En packningsöl med min bästa vän. Höstväder och ett slutgiltigt banne-mig.
Dags att byta upp sig, flytta större. Vidga rum och vyer.

Kalla tår, jobbångest och bruntejp runt banankartonger. Låt oss återigen ta tag i våra liv och röra oss framåt snarare än i sidleds.
Bloggandet har stått stilla; tavelmålningen och kreativiteten likaså. Men det är okej, sommaren tar sin tid. Sommaren med grillväder, festivalyra och kokosdoftande sololja.

I Jokket pågår marknaden med ångest och alkoholrus för att fylla alla kvoter.
I Boden lunkar livet på.
Det är okej, mer än okej. Det är fantastiskt och tryggt, inte alls flyktigt eller snubblande. Det är hemma.
Kanske jag tar tummarna ur dess mörka hålor och sparkar igång bloggen. Kanske jag tar tag i livet med lusta. Men låt oss se det som en senare aktivitet.

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!