tisdag 12 juni 2012

Köttsoppsurpling

Första jobbdagen på Jokkmokkshus, för sista gången. Jag har släpat min städpåse runt olika hyreshus för att gömma mig i deras tvättstuga. I tvättstugan har jag sedan varit paranoid över spindlar och möjliga våldtäktsmän som dyker upp bland dammråttorna.
Ibland är mina i-landsproblem riktigt jobbiga.

I vilket fall sitter jag just för stunden och sörplar köttsoppa, lyssnandes på (citat från Lalla) ännu en av mina låtar med sömniga brudar som spelar gitarr.

En tanke slog mig. Eller snarare ett minne? av hur glad jag blev över att få några komplimanger tillslängda mig när jag snubblade in på Magdas blogg.
Just därför vill jag passa på att slänga lite glitter på tre fantastiska människor som helt plötsligt dykt sig in i mitt liv(och som kanske snubblar in på min blogg?);
Nina, Saga & Joakim. Ni är grymma alla tre. På riktigt helt fantastiska, sen jag flyttade har jag knappt släppt telefonen en sekund för att jag surrar med er. Och i väntan på Saga & Ninas roadtripp till de djupa skogarna och mig så får jag hoppas på att gratis sms håller mig för stunden.
Ajafan. I vanlig ordning så stormar lillebror med tillhörande vän in, dags att rusa!

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=eefVgc_qhxg

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!