onsdag 5 december 2007

Smeknamn

Det här med smeknamn är väl en rätt mycko sak? På 1700 talet fick man heta sånt som man gjorde eller var tillexempel "grinige-gusten eller tappre-torsten"
Idag kan man få förkortningar på sitt namn som att Gabriella blir Bella osv.
Omman sen är lite kreativ, eller bara lite dum i huvet kan man komma på smeknamn som loppan, lalla, müsli, buckel, doo, fiiii. Tja, och nu när vi ändå är inne på smeknamn kommer vi oundvikligt in på ämnet julklappar.
Är det bara jag som går och tänker ut saker man vill ha i julklapp hela året och när det väl kommer till kritan så är det enda man kan få fram : ..Hmn, pengar..Och kanske smink..

1 kommentar:

Carrowwiiiiii? sa...

Men bajs! är exakt så för mig vid jul o.O det bara.. öh.. jag vill haa... pengar?

Om mig

Mitt foto
En lagomt tråkig vardagsblogg!